Kyckling- och broccoligratäng

2012-01-23 @ 21:22:16


Men hörrni, glöm det jag sa om fisken igår! Testa istället det jag gjorde till middag idag då det var ÄNNU GODARE! Det blev en form av kycklinggratäng som fick smaklökarna att uppleva njutning på hög nivå. Hur gjorde jag då? Jo, jag skärde kycklingfiléer i mindre bitar och lade dem i en smord ugnsform och kryddade med grillkrydda. Dessa stoppade jag sedan in i ugnen i 200 grader i 10 min. Medan kokade jag broccoli, sköljde kidneybönor och rörde ihop en sås på creme fraiche och olika kryddor (typ salt, chilipeppar, vitlökspulver, curry och paprika). När jag tog ut kycklingen ur ugnen hällde jag bara över broccolin, bönorna och såsen och sedan tillbaka in i ugnen igen i 15 min. Svårare än så var det inte! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback