Running up that hill

2011-09-25 @ 22:08:20

Efter en hel vecka nerbäddad under täcket vände den hemska förkylningen lagom till helgens start. Idag är jag så gott som frisk, med undantag för en snorig näsa och hostan som fortfarande sitter i litegrann. Men feberfri och pigg är jag åtminstone, och det är huvudsaken det! :)

Tack vare tillfrisknandet har jag haft en riktigt fin helg! I fredags blev det fredagsmys hos Sofie med tjejerna. Vi åt pizza, godis, kollade på Idol, spelade spel och myste med kattungarna. Riktigt mysigt! Sedan i lördags, det vill säga igår, åkte jag och mamma hem till familjen Rodriguez på Blyssvägen 4 (huset vi bodde i förut) där vi blev bjuden på trerättersmiddag. Bland annat en riktig spansk paella bjöd den spanska kocken oss på, himla gott! Efter middagen satt vi och pratade ända framtill två på natten. Mycket trevlig kväll!

Idag har jag bara pluggat. Lagat mycket mat har jag också gjort, men det räknas egentligen till pluggningen det också. Jag håller nämligen på att göra en italiensk kokbok som projektarbete. Spännande va? Hihi... men tyvärr kan jag inte visa er bilder på det jag lagar här i bloggen eftersom materialet är till för kokboken och den eventuellt blir till försäljningen till våren. Ingen skulle ju köpa kokboken om alla recept finns här på bloggen, och det vore ju synd tycker jag ;)

Nu önskar jag att jag hade lite mysiga bilder från helgen att visa här i slutet av inlägget. Men det har jag ju inte, eftersom min älskade iPhone är på service... åh vad jag saknar honom! Men en ny är i alla fall på väg hem till mig nu (hoppas jag) så det är bara att hålla ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback