Fiskgratäng

2011-09-28 @ 17:34:07
Jag fick ansvaret att göra middagen idag varpå jag av ren fantasi svängde ihop en supergod fiskgratäng! Det kanske varken låter eller ser gott ut, vilket jag heller inte trodde att det skulle bli... men det blev det!! Jag smorde bara en form där jag lade i två hokifiléer, kryddade lite och förgräddade dem några minuter i 200 grader. Medan kokade jag broccoli, sköljde linser och rörde ihop en sås på creme fraiche och kryddor (salt, peppar, vitlökspulver, franska örter). Sedan när jag tagit ut fisken ur ugnen fördelade jag broccolin, linserna och såsen ovanpå för att slutligen lägga på några skivor ost på toppen. Och så in i ugnen igen i 15 min. Klaaart! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback