Ciao a tutti

2011-07-20 @ 01:58:06
Jag befinner mig nu återigen på svensk mark efter fyra helt underbara veckor i Italien. Borta bra men hemma bäst sägs det ju, och visst är det skönt att vara hemma, men jag längtar faktiskt redan tillbaka! Vandrarhemmet i Marina di Massa blev (trots påfrestande rumskamrater i form av fyra afrikanska tanter) vårt nya hem och vi anpassade oss snabbt efter den nya livsstilen. Tack vare det visade sig denna period av utlandspraktik bli något av det absolut bästa, roligaste och mest spännande jag någonsin gjort. En riktigt lärorik upplevelse som jag inte ångrar en minsta sekund! :D

Dagarna, som mer eller mindre såg likadana ut, började med 1-2 timmars städning. De nästkommande sex timmarna spenderade vi sedan på stranden likt två strandade sälar i varsin solsäng. Emellanåt badade vi också och åt lunch eller glass i strandbaren. Om kvällarna åt vi en massa god mat (det vill säga pasta eller pizza), drack gott vin, kollade på Glee, umgicks med trevliga italienare och så vidare. En kväll tog vi oss till grannbyn Cinquale, närmare bestämt till The Beach Club, där vi tillsammans med våra norska "grannar" på vandrarhemmet testade på det italienska nattlivet (som för övrigt får full pott!). Vi besökte även den fantastiskt fina nationalparken Cinque Terre två gånger under dessa fyra veckor samt Pisa en gång där vi konstaterade att det lutande tornet lutar sjukt mycket.

I början av vår fjärde och sista vecka kom min mamma och syster för att spendera tre dagar med oss i Marina di Massa och slutligen tre dagar i Rom, där även Johannas mamma anslöt sig. Rom var en jättefin stad och trots vår knappa tid hann vi med att se en hel del. Bland annat Peterskyrkan i Vatikanstaten, Colosseum, Fontana di Trevi och Spanska trappan. En braklunch på Hard Rock Café hann vi minsann också med. En toppenhelg med andra ord som på ett perfekt sätt satte punkt för hela resan.

Vill avsluta det här milslånga inlägget med att tacka min fenomenala vän Johanna för allt. Jag är så glad för att ha fått uppleva det här äventyret tillsammans med dig. Ett minne för livet, helt klart ♥

(Kameran har gått varm så jag har massvis med bilder att visa er, men det får bli en annan dag. Så länge får ni nöja er med några bilder jag tog med mobilen)


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback