Spenatpaj med fetaost

2011-04-07 @ 20:01:41




Vi testade något nytt till middag idag, nämligen spenatpaj med diverse andra saker. Riktigt gott var det så därför tänkte jag dela med mig av receptet till er! Jag har dock ingen sida att länka till för vi blandade lite olika recept och gjorde ett efter vår egen smak. Receptet nedanför är alltså hur VI gjorde pajen :D

Pajskal:                                          Fyllning:                                        Äggstanning:
1½ dl vetemjöl                                 ca 200 g hackad spenat                   3 ägg
1 dl grahamsmjöl                              1-2 vitlöksklyftor                             2 dl mjölk
50 g flytande margarin                      2 msk olivolja                                  Salt, peppar, oregano, basilika
125 g kesella                                    200 g fetaost
2 msk vatten                                    ca 2 tomater
1 krm salt

Gör så här:
Börja med att blanda ingredienserna till pajskalet och tryck sedan ut degen i formen för att förgrädda den 7 min i ugnen på 200 grader. Samtidigt som denna är i ugnen ska spenaten och vitlöken fräsas i olivoljan, osten tärnas, tomaterna skivas och äggstanningen vispas ihop. Sedan när pajskalet är färdigt breder man ut spenatblandningen över detta och fördelar fetaosten över. Häll sedan över äggstanningen och toppa med de skivade tomaterna. Avsluta med att grädda pajen 30 min i ugnen på 200 grader.

Kommentarer
Postat av: LINNÉA

mmmm det där såg riktigt riktigt gott ut!!! måste ge receptet till pappa så han kan laga det någon dag :D:D

2011-04-07 @ 20:47:31
URL: http://orlinnea.blogg.se/
Postat av: Linnea

ah fortsätt lägga ut recept ;) ser sjukt gott ut alltihop!

2011-04-19 @ 17:26:08
URL: http://linneavest.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback