Påskhelgen

2011-04-25 @ 23:58:20
Oj, var ska jag börja?! Det har hänt så mycket roligt den här påskhelgen, att blogga är det sista jag har tänkt på... men nu är helgen över och den har varit helt fantastisk! På grund av det minst sagt underbara vädret har den spenderats mestadels utomhus. På långfredagen när mina syskon med familjer hade anlänt åt vi lunch på altanen, och sedan monterade jag och Johan ihop vår nya grill som vi sedan invigde till kvällen. Premiär för grillningen i år var det också, och det smakade lika ljuvligt som alltid!
   När maten hade lagt sig i min mage åkte jag vidare till Sara i Alfta där det vankades festligheter med trevligt folk, och kvällen blev likaså trevlig. Jag tog det rätt lugnt så på påskafton var jag pigg och glad och njöt av dagen i stugan med heela familjen där det blev solning och ännu mer grillning. Senare på kvällen lyckades vi också trycka i oss mängder av påskmat och påskgodis. Det känns som att jag inte har gjort annat än ätit denna helg... det är tur att det bara är påsk en gång om året...
   Resterande dagar har vi bara njutit av solen och gjort andra nyttiga sysslor så som att städa bilar och fixa i trädgården. Nu har dock alla syskon och syskonbarn och så vidare åkt hem till sitt och jag börjar sakta men säkert vänja mig vid tystnaden och tomheten här hemma... det känns i alla fall sjukt skönt att jag har lov den här veckan. Det kunde inte komma lägligare!

Här kommer ett bildregn med blandade bilder från min påskhelg:






Mitt paradis








24 grader i kvällssolen... mmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback