HAILS AND RAINS

2010-05-03 @ 19:06:57
Det haglar och regnar för fullt ute just nu, ett lymla skitväder är det. Jag har precis ätit kantarellsoppa, hembakat bröd och varma majskolvar med smör och salt på. Riktigt smarrigt var det! Nu ska jag planera vad jag ska baka till mammas födelsedag som är på lördag och sen ska jag nog plugga lite. Ska ut och rasta hundarna också men i det här vädret vägrar jag, så jag hoppas det klarnar upp snart. Kom på nu att jag lovade ju att berätta lite om helgen, finns väl egentligen inte så mycket att berätta kanske men jag hade iallafall bästa helgen på länge! För första gången på länge kunde vi sitta hela familjen och äta tillsammans. Thomas var sig lik sen när jag såg honom sist förutom att han var mycket större och längre. Annars var han precis lika vild och busig som sist, den lilla skitungen! Så himla gulligt när ett litet barn pratar engelska, det är så fascinerande! Han pratar i och för sig lite svenska med så man kan säga att det är svengelska som gäller för honom och nu gör faster Petra allt för att han ska lära sig mer och mer svenska. Slänger in några bilder här under innan jag drar. Ha det bra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback