Make the best of it

2010-05-24 @ 20:51:44




Börjar med att visa två bilder från i lördags när vi var i Sandviken. Det var sommarvärme till tusen och vi åkte till Högbo där jag, Katrin och Emil gick runt sjön medans mamma, Christian, Emma och Thomas var i lekparken. Sen satte vi oss allihopa och fikade i solen. Hundarna fick även ta sitt premiärdopp och det gillade de. Sen åkte vi tillbaka hem till syrran och var ute resten av dagen. Vi grillade korv, åt jordgubbar, hoppade studsmatta, solade och sprang i vattenspridaren. Avslutade dagen med trerätters middag hemma hos brorsan som Suzanne hade donat med hela dagen. Det var en väldigt bra dag och det var skönt för oss alla att få glömma bort oss lite från allt det tråkiga... Det är bara att försöka acceptera det som har hänt hur fruktansvärt det än är, och göra så gott man kan för att gå vidare... Hur som helst, idag har det varit en rätt tuff dag i skolan, hade oförberett prov i engelska och sen även nationellt prov i spanska. Slutade därför en timme senare och när jag kom hem så slängde jag ihop en supergod, somrig sallad på grillad kyckling, pasta, honungsmelon, fetaost, sallad, tomat och gurka. Och så en fräsch dressing till det på creme fraich, passionfrukt, honung och olja. Riktigt gott var det. Ikväll har jag sprungit i skogen med hundarna och nu ska jag hoppa in i duschen och sen skriva klart mitt arbete om romarriket. Sen blir det sängen. Hoppas allt är bra med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback