Sommarlistan

2010-07-30 @ 14:57:50
1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Sommarstugan i Kammahav - helt klart! 
Perssons Pack – Kammahav - "Den enda plats på jord, där jag känner att mitt hjärta kan få ro."

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- Under den stekande solen och nära till svalkande vatten, med trevligt sällskap och gott tilltugg. Det kan inte bli bättre än så!

3. Vad lägger du helst på grillen?
- Kött för fan.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Ja nu är det ju som så att mer än halva sommarlovet redan har passerat, men vi kan ju dra lite vad jag redan har gjort då istället. Först jobbade jag på Plantskolan i två veckor sedan första helgen i juli flyttade vi så det har varit och är fortfarande fullt upp med det nya huset. Har även hunnit med tre dagar i huvudstaden med mamma och min syster med familj och lite andra småresor hit och dit. Utöver det så har jag festat, solat och badat. Och det hoppas jag det blir mer av på de tre veckorna som är kvar!

5. Dina bästa sommarfärger?
- Alla färger är fina på sommaren, men vitt klår nog allt.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Regn, åska, grillat och kräftor.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Jag kan inte välja bara ett, men de finaste minnena finns i stugan. Jag minns särskilt väl när jag var runt 4 år och vi sjöng "Sjörövar-Fabbe" från Pippi Långstrump varje gång vi badade. Det var jag, mina fastrar och kusiner som gick runt där och stojade i vattnet. Det är ett speciellt minne för mig.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Sjön!

9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Mjukglass med strössel.

10. Vart går din drömsemester?
- Till USA! Fast underbara Kreta slår ju aldrig fel det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback